Návratnost 4 000 %? Stačí poslat pár e-mailů

návratnost e-mailů

Každý den se na světě pošle skoro 300 miliard e-mailů a jejich čtením tráví lidé průměrně půl hodiny denně. On-line korespondence je tak stále jednou z nejrychlejších cest k novým zákazníkům. Jak to udělat, aby vaše maily nekončily nepřečtené rovnou v koši?

I já jsem si kladl tuhle otázku. Posílal jsem obchodní nabídky, novinky ve firmě. Novým zákazníkům, stálým, zkoušel jsem i různé databáze. Časem jsem se naučil, že jediné, co má smysl, je posílat takové e-maily, které budou čtenáře zajímat.

Pořád jsem ale nevěděl, jak tomu dát nějaký řád, systém, aby to dávalo smysl. A pak jsem objevil službu SmartEmailing. Nástroj pro efektivní e-mailing, který vám umožní jednoduše oslovovat různé skupiny i potenciálních zákazníků, jednoduše odesílat připravené kampaně nebo sbírat kontakty přímo z webu. A ze všeho vám udělá přehledné statistiky.

Co je to vlastně e-mailing?

E-mailing = e-mail marketing. Je to hromadné zasílání e-mailů kontaktům z vaší databáze. To však neznamená spamování. E-maily obsahující více či méně obchodní sdělení se totiž doručují pouze osobám, které s odebíráním souhlasily a jejich obsah je pro ně do větší či menší míry relevantní.

Pokud e-mailing provádíte správně, s nízkými náklady a poměrně jednoduše můžete cílit na ty správné zákazníky. Svou databázi si totiž rozdělíte na menší podskupiny a posíláte maily vyloženě na míru. A tady přichází ke slovu SmartEmailing.

Když přidáte do svých e-mailů měřící kódy, jednoduše pak úspěšnost kampaní vyhodnotíte. Například v Google Analytics pak můžete sledovat proklikovost odkazů nebo přímo počet objednávek, které vám jednotlivé e-maily přinesly.

Nejde to bez databáze

Co vám ale žádná služba ani software nedá, je ta správná databáze. Tedy existují takové služby, kde si můžete koupit několik tisíc kontaktů a posílat na ně své e-maily. Efekt bude ale nulový, protože vy potřebujete, aby sdělení, které se snažíte předat, čtenáře zajímalo.

To, co chcete, je plno potenciálních zájemců o vaše služby nebo lidí, kteří se zajímají o sféru, ve které podnikáte. Jak takovou databázi získat?

Můžete zkusit více způsobů a klidně všechny zároveň. Nejefektivnější jsou:

  • Posílejte natolik zajímavý obsah, že si o něj budou sami říkat odběrem newsletteru. Předávejte vlastní know-how, snažte se pomoci zákazníkům vyřešit nejčastější problémy nebo otázky, dejte jim návody, e-booky, školení. U takových odběratelů si vybudujete důvěru a můžete dál rozvíjet obchodní vztah.
  • Dalším způsobem je nabízení dárků, akcí a slev. Na slevy stále slyšíme a slyšet budeme. Když někomu pošlete e-mail s 20% slevou nebo 100 Kč na první nákup, nikdo se zlobit nebude. Neříkám, že všichni po nabídce hned skočí, ale řeknou si „Zajímavé, třeba se bude někdy hodit“ a zaškrtnou odběr.
  • Skvělým způsobem sběru kontaktů jsou pak i různé soutěže. Konverzní poměr u nich nebude nijak závratný, ale získáte relevantní kontakty, které můžete v budoucnu proměnit ve spokojené zákazníky.
  • Způsob, který se u nás příliš nepoužívá je off-line sběr kontaktů. Pokud máte třeba restauraci, proč nenabídnout za e-mail kávu zdarma?

K čemu vám bude SmartEmailing?

E-mail marketing patří k nejúčinnějším zbraním na v internetové reklamě. Podle různých statistik a průzkumů vydělá z 1 investované koruny 40 korun. ROI (return of investmenst) neboli návratnost investice se pohybuje kolem závratných 4 000 %.

Jak se vám investice vrátí? Chytrý e-mailing vám a vaší firmě pomůže:

  • Vybudovat se zákazníky vztah a důvěru,
  • prodávat,
  • připomenout, že existujete,
  • vybudovat seznam kontaktů,
  • získat a udržet pozornost pro váš webový obsah.

Se službou SmartEmailing bude váš e-mail marketing:

  • Měřitelný – vidíte, které e-maily mají výsledky. Zároveň budujete povědomí o značce. Když se později bude zákazník rozhodovat o koupi produktu, kterým se vaše firma zabývá, vzpomene si na vás.
  • Cílený – s kvalitní databází a rozdělením na segmenty se sdělení dostanou k těm správným zákazníkům. Ty tam jsou časy, kdy se reklamy prostě vypouštěly do světa a žily si vlastním životem. Dnes můžete přesně vědět, kdo vaše sdělení čte, na základě demografických údajů, věku nebo třeba zájmu o vaši firmu.
  • Automatický – stačí nastavit kampaně a systém už pracuje sám – klidně měsíce, roky.
  • Levný – oproti jiným marketingovým nástrojům má SmartEmailing skvělý poměr cena/výkon.
  • Rychlý – kampaně si nastavíte za pár minut třeba večer u televize.
  • Zábavný – procházet si statistiky a vidět, kdo kliká na vaše odkazy, je zajímavé.

Tak si připravte šablonu, naimportujte kontakty, nastavte první kampaň a odešlete. Pak už jenom sledujte, jak se vaší kampani daří, příště to můžete zkusit zase jinak. Další rady se dozvíte přímo zde www.smartemailing.cz/blog.