5 tipů, jak vytvářet lepší PPC kampaně

PPC kampaně

Kdo není na Googlu, jako by nebyl. To dnes platí takřka bez výjimky pro všechny, pokud není vaším hlavním byznysem hospůdka uprostřed malé vesničky, kam chodí jen místní. Na Googlu ale nestačí jen být. Musíte být vidět. A já vím, jak na to.

Obsahová síť nebo pépécéčka?

Pojďme začít popořádku. Google AdWords je online reklamní platforma, kterou neprovozuje nikdo jiný než společnost Google. Je to nejpoužívanější reklamní síť na světě a miliony podnikatelů a firem se denně na této platformě propaguje. A taky je to dost stojí. Celkové příjmy Googlu za roku 2016 byly téměř 90 miliard dolarů. A příjmy z reklamy? 80 miliard…

Jsou dvě možnosti, jak propagovat svůj web na Google – pomocí tzv. obsahové sítě a prostřednictvím vyhledávací sítě. V prvním případě se reklamy objevují na webech provozovaných Googlem (například YouTube) nebo partnerských webech. Cílit můžete pomocí klíčových slov, na konkrétní stránky nebo přímo na uživatele podle údajů o nich (demografické, věk, historie atd.).

Já bych se ale v tomto článku chtěl zaměřit na druhý způsob: vyhledávací síť. Reklamy (tzv. pay-per-click – PPC) ve vyhledávací síti se zobrazují jako placené odkazy nad nebo pod výsledky z přirozeného vyhledávání. Jsou označené štítkem Reklama.

Vměstnat své reklamní sdělení do dvou nadpisů o 30 znacích a dalšího textu o 80 znacích, rozhodně není nic jednoduchého. Čeká vás spoustu pokusů, omylů a testování. Věřte mi ale, že pokud tomu věnujete jen 15 minut svého času denně, bude to víc než 80 % vaší konkurence.

Jak vytvořit kampaně, na které kliknou?

Buďte konkrétní, smysluplní a vyzvěte k akci

Co zní lépe? „Maso, uzeniny, šunka za skvělé ceny“, „Čerstvé klobásky za 99 Kč/kg“. Představte si sami sebe, při projíždění výsledků vyhledávání Google. Která reklama by vás spíše zaujala?

Nesnažte se vypsat všechny vlastnosti vaší firmy. Nejde to. Buďte konkrétní a vždy popište jen jednu konkurenční výhodu. Zároveň konkrétnost propojte s cílením na klíčová slova. Pokud máte drogerii, nabídněte vodu po holení pro muže v jedné reklamě a šampóny pro ženy ve druhé. Nemějte univerzální text na všechna slova typu „drogistické zboží“. Miřte co nejpřesněji.

Také nezapomeňte na výzvu k akci. Nestačí popsat výhody, zákazníka jste zaujali, tak jej chyťte za ruku a řekněte mu, že má objednat, navštívit, koupit, zjistit, prozkoumat, vyzkoušet.

Využijte místo v URL

Neposílejte zákazníka na www.lahudky.cz/produkty/uzeniny/klobasy/ ale třeba na www.lahudky.cz/KlobasyZa99. Viditelná URL je místo, kam směřují oči čtenáře hned po nadpise, přesto jej řada lidí podceňuje. Viditelná URL se může lišit od cílové adresy, takže buďte kreativní.

Neposílejte zákazníka vždy na homepage. Pokud rychle nenajde, co hledá, stránky opustí a vy snížíte skóre kvality, kterým Google vaše reklamy posuzuje. V ideálním světě byste měli posílat zákazníka z každého klíčového slova na jednu konkrétní stránku.

Nadpis je nejdůležitější

2 × 30 znaků, ve kterých musíte bezpodmínečně zaujmout. Nikdo nebude číst dál, pokud ho nechytnete tady. Nadpis by měl rozvíjet klíčové slovo. Sice kvůli tomu musíte mít v účtu slova rozřazená do více reklamních sestav a pro každou z nich mít jiný inzerát, ale stojí to za to.

Dejte zákazníkovi to, co hledá. Navíc pokud má vaše reklama jasnou vazbu s klíčovým slovem, nesníží se vám skóre kvality Google a budete platit méně za kliknutí.

Inspirujte se

Podívejte se, jak to dělá konkurence. Zadejte si svá klíčová slova a porovnejte své reklamy s těmi ostatními. Vyčnívá vaše reklama? Nejsou konkurenti poutavější, konkrétnější? A pokud ano, nemusíte hned začít kopírovat. PPC jsou o zkoušení a testování, co vám funguje, tak se inspirujte.

Mluvte pravdu

Nikdy si v PPC kampaních nevymýšlejte. Mohl by vám přijít nepříjemný dopis od právníka. Nelžete, nepřibarvujte, neslibujte neproveditelné.

Vytvářet dokonalé PPC reklamy je běh na dlouhou trať. Musíte testovat, testovat a testovat a nikde není psáno, že dojdete k dokonalému výsledku. Jak ale říkám, věnujte vylepšení svých reklam trochu času a uvidíte, že rychle poznáte rozdíl.

Photo credit www.gratisography.com, licence CC BY 2.0