4 knihy, které pomohly mému byznysu. A vám pomohou také

Vždy jsem hodně četl, čtu a budu číst. Baví mě nejrůznější žánry od sci-fi a fantasy přes psychologii a marketing až po duchovní literaturu. A mohl bych vám doporučit desítky knih. Rozhodl jsem se ale vybrat čtyři zásadní, které mě naučily v byznysu uvažovat jinak. Jednodušeji a hlavně netradičně.

Nemusíte vynalézt kolo. Věřte mi, že o problému, který řešíte, už někdo napsal knihu. A problém v ní vyřešil. Každý se učí ze svých chyb. Mnohem rychlejší cestou ale je, poučit se z chyb ostatních (úspěšných) lidí. A ze kterých knih jsem se poučil nejvíc?

 

RestartRestart

Z této knihy, za kterou stojí velmi úspěšná firma, jsem načerpal spoustu myšlenek, které dodnes používám. Nejhlouběji mi v hlavě utkvěla odpověď na otázku: „Víte, kdy je váš produkt nejlepší?“ Odpověď vás možná překvapí stejně jako mě. „Není to v momentě, kdy umí všechno a je lepší než konkurence. Potom je pravděpodobně příliš složitý a jen málokdo mu porozumí. Ne, nejlepší produkt je v momentě, kdy už nemůžete nic dalšího odebrat“.

 

tydenČtyřhodinový pracovní týden

Tuto knihu možná znáte. Je totiž světovým bestsellerem. A také pořádnou bichlí. Na 416 stranách v ní autor Timothy Ferriss předkládá jednu myšlenku za druhou. Je jen na vás, které si vezmete k srdci.

Věnuje se především tomu, jak pracovat (a utrácet) méně a vydělávat více. Kniha Čtyřhodinový pracovní týden mě přivedla ke spoustě skvělých služeb, z nichž už některé znáte také – například Fiverr nebo Airbnb.

.

StartupStartup za pakatel

Tuhle knihu jsem si zamiloval. Chris Guillebeau vyslechl příběhy 1 500 podnikatelů, jako jste vy nebo já a vybral z nich 50 nejzajímavějších a o nich se rozepsal.

Všichni mají jedno společné – začínali s pár tisícovkami v kapse a dokázali vybudovat byznys vydělávající miliony ročně. Jak toho dosáhli, se dozvíte v knize. Ukáže vám mimo jiné, že nastartovat podnikání je vlastně celkem jednoduché. A to v nejrůznějších oblastech.

 

ZdarmaJak drahé je zdarma?

Knihy od behaviorálního ekonoma Dana Arielyho doslova hltám – umí totiž převést vědecké výzkumy a poznatky do vtipné formy. Vždy se inspiruji a zároveň pobavím. A navíc jsem několik jeho výzkumů ihned převedl do praxe.

Jeden z příkladů, který mě pobavil: Lidé dostali drink SoBe, na kterém stálo: „Prokazatelně zvyšuje mentální schopnosti konzumentů“. Ve skutečnosti však bylo SoBe placebo. No, ti kteří jej koupili za vyšší cenu měli v průměru o 33 % lepší výsledky. Ti, kteří dostali nízkou cenu se zlepšili jen o 10 %.

Takže pokud chcete více vydělat, stačí napsat skvělý příbalový leták a… zdražit. A také si přečíst knihu Jak drahé je zdarma.

 

A jaké knihy pomohly vašemu byznysu? Dejte mi vědět, díky!

Photo credit www.gratisography.com, licence CC BY 2.0